Detta är en konsert med Musikaliska Sällskapets Kammarkör under ledning av Inger Dalene där vi sjunger satser ur requiem av ett flertal tonsättare (Fauré, Mozart, Brahms, Gjeilo, Lloyd Webber, Sköld etc). Jag är bassolist.
Detta är en konsert med Musikaliska Sällskapets Kammarkör under ledning av Inger Dalene där vi sjunger satser ur requiem av ett flertal tonsättare (Fauré, Mozart, Brahms, Gjeilo, Lloyd Webber, Sköld etc). Jag är bassolist.
Detta är en konsert med Musikaliska Sällskapets Kammarkör under ledning av Inger Dalene där vi sjunger satser ur requiem av ett flertal tonsättare (Fauré, Mozart, Brahms, Gjeilo, Lloyd Webber, Sköld etc). Jag är bassolist.
Jag sjunger Mozarts Requiem med Maria Magdalena kammarkör under ledning av Mats Nilsson.
Jag framför Mozarts Requiem i Leksands kyrka med Leksands kyrko- och bygdekör under ledning av Mikael Boström.
Jag är bassolist i Mozarts Requiem tillsammans med Johannelunds Motettkör och St Lars Kammarkör under ledning av Linn Björklid och Bo Ingelberg. Altsolist är Anna Zander Sand och Mattias Hedegaard är tenorsolist.
Jag är bassolist i Mozarts Requiem tillsammans med Johannelunds Motettkör och St Lars Kammarkör under ledning av Linn Björklid och Bo Ingelberg. Altsolist är Anna Zander Sand och Mattias Hedegaard är tenorsolist.
Jag spelar in åtta romanser av tonsättaren Oliver Gruhn tillsammans med Symfoniker Hamburg till texter av Hermann Hesse.
Jag spelar in åtta romanser av tonsättaren Oliver Gruhn tillsammans med Symfoniker Hamburg till texter av Hermann Hesse.
Jag spelar in åtta romanser av tonsättaren Oliver Gruhn tillsammans med Symfoniker Hamburg till texter av Hermann Hesse.
Jag sjunger Gremin i denna produktion av Tjajkovskijs Eugen Onegin med Opera op het Hogeland. Brigitte Odett regisserar och Peter Bogaert dirigerar.
Varvara Tishina – Tatjana
Tiemo Wang – Jevgeni
Francis Ng – Lenski
Maria Koshiishi – Olga
Annemieke van der Ploeg – Larina
Staffan Liljas – Gremin
Jag sjunger Gremin i denna produktion av Tjajkovskijs Eugen Onegin med Opera op het Hogeland. Brigitte Odett regisserar och Peter Bogaert dirigerar.
Varvara Tishina – Tatjana
Tiemo Wang – Jevgeni
Francis Ng – Lenski
Maria Koshiishi – Olga
Annemieke van der Ploeg – Larina
Staffan Liljas – Gremin
Jag sjunger Gremin i denna produktion av Tjajkovskijs Eugen Onegin med Opera op het Hogeland. Brigitte Odett regisserar och Peter Bogaert dirigerar.
Varvara Tishina – Tatjana
Tiemo Wang – Jevgeni
Francis Ng – Lenski
Maria Koshiishi – Olga
Annemieke van der Ploeg – Larina
Staffan Liljas – Gremin
Jag sjunger Gremin i denna produktion av Tjajkovskijs Eugen Onegin med Opera op het Hogeland. Brigitte Odett regisserar och Peter Bogaert dirigerar.
Varvara Tishina – Tatjana
Tiemo Wang – Jevgeni
Francis Ng – Lenski
Maria Koshiishi – Olga
Annemieke van der Ploeg – Larina
Staffan Liljas – Gremin
Jag sjunger Gremin i denna produktion av Tjajkovskijs Eugen Onegin med Opera op het Hogeland. Brigitte Odett regisserar och Peter Bogaert dirigerar.
Varvara Tishina – Tatjana
Tiemo Wang – Jevgeni
Francis Ng – Lenski
Maria Koshiishi – Olga
Annemieke van der Ploeg – Larina
Staffan Liljas – Gremin
Jag är bassolist i Mendelssohns Elias med Oratoriekören Vox och Cappella Alfveniensis under ledning av Bengt Ollén. Agnes Auer är sopransolist, Carolina Bengtsdotter Ljung är altsolist och Mats Carlsson är tenorsolist.
Jag är bassolist i avslutningskonserten vid Trollhättans Tidig Musik-dagar. Vi framför Falvettis Il Diluvio universale, sannolikt Sverige-premiär och Charpentiers Extremum Dei Judicium. Kathrin Lorenzen och Ingrid Berg är sopransolister, Maria Forslund är altsolist och Martin Vanberg är tenorsolist tillsammans med Trollhättans Motettkör ackompanjerade av historiskt informerad ensemble under ledning av Mattias Eklund.
Jag är bassolist i denna konsert med musik runt Heinrich Schütz. Det blir musik av såväl Schütz som Prætorius, Johann Michael Bach och Gabrieli. Sopransolist är Helena Ek och tenorsolist är Torbjörn Cervin. Leksand kyrkokör och Schütz-sällskapet medverkar och en tidstrogen orkester. Mikael Boström Eric och Stefan Parkman dirigerar.
Jag är solist vid Dalasinfoniettans konsert ”Time Is Running Out”, ett eklektiskt program som påminner oss om att tiden är en outsinlig källa och att vi måste uppskatta och omfamna varje ögonblick. Programmet är sammansatt av Dalasinfoniettans nya chefsdirigent Claire Levacher. Jag framför bland annat baspartierna ur Haydns Årstiderna.
Medverkande
Claire Levacher – Dirigent
Staffan Liljas – Bas
Dalasinfoniettan
Repertoar
Györgi Ligeti Poème Symphonique for hundred mechanical metronomes
Felix Mendelssohn ur En midsommarnattsdröm
Joseph Haydn ur Årstiderna
Arthur Honegger ur Pastorale d’été
Georges Delerue ur Fanfares pour tous les temps
Tôn-Thât Tiêt Vo vi
Jag är solist vid Dalasinfoniettans konsert ”Time Is Running Out”, ett eklektiskt program som påminner oss om att tiden är en outsinlig källa och att vi måste uppskatta och omfamna varje ögonblick. Programmet är sammansatt av Dalasinfoniettans nya chefsdirigent Claire Levacher. Jag framför bland annat baspartierna ur Haydns Årstiderna.
Medverkande
Claire Levacher – Dirigent
Staffan Liljas – Bas
Dalasinfoniettan
Repertoar
Györgi Ligeti Poème Symphonique for hundred mechanical metronomes
Felix Mendelssohn ur En midsommarnattsdröm
Joseph Haydn ur Årstiderna
Arthur Honegger ur Pastorale d’été
Georges Delerue ur Fanfares pour tous les temps
Tôn-Thât Tiêt Vo vi
Jag sjunger Kristus i uruppförandet av B Tommy Anderssons Passio i Linköpings Domkyrka. Medverkande: Elin Skorup, sopran; Katija Dragojevic, mezzo; Staffan Liljas, bas; Sara Michelin, orgel; Karin Svanberg Anker och Malin Bratt, viola; Niklaas Veltman och Florian Erpleding, cello; Domkyrkokören; Marie-Louise Beckman, dirigent. Ingen entré, men kollekt vid utgången
Jag är barytonsolist i Faurés Requiem i denna körkonsert med Uppsala stifts kyrkosångsförbund. Jag sjunger även ”En prière” av Fauré. Körsångare från stiftet samt orkestern Camerata Upsaliae under ledning av Elin Emtell Rubinsztein framför Requiem och Cantique de Jean Racine av G Fauré. Anna-Carin Jutestål är sopransolist och Marcus Edgar är dirigent.
Jag är barytonsolist i Faurés Requiem i denna körkonsert med Uppsala stifts kyrkosångsförbund. Jag sjunger även ”En prière” av Fauré. Körsångare från stiftet samt orkestern Camerata Upsaliae under ledning av Elin Emtell Rubinsztein framför Requiem och Cantique de Jean Racine av G Fauré. Anna-Carin Jutestål är sopransolist och Marcus Edgar och Milke Falck dirigerar.
Jag sjunger Herodes parti i Rosenbergs Den Heliga Natten i Tumba kyrka söndag den 7 januari 2024 tillsammans med Botkyrka Symfoniorkester under ledning av Karolina Bråkenhielm.
Jag är solist på den traditionella julottan i Leksands kyrka, och bjuder på Adams Julsång och Sibelius Julvisa.
Jag är Herodes i Adolf Fredriks traditionella julspel.
Jag är bassolist i Händels Messias med Kammarkören Camerata i Holmens kirke i København. Mina medsolister är Frederikke Kampmann, sopran, Ann-Kristin Jones, alt och Conny Thimander, tenor och Sofia Söderberg dirigerar.
Jag är bassolist i Händels Messias med Kammarkören Camerata i Holmens kirke i København. Mina medsolister är Frederikke Kampmann, sopran, Ann-Kristin Jones, alt och Conny Thimander, tenor och Sofia Söderberg dirigerar.
Jag är bassolist i Händels Messias med Kammarkören Camerata i Holmens kirke i København. Mina medsolister är Frederikke Kampmann, sopran, Ann-Kristin Jones, alt och Conny Thimander, tenor och Sofia Söderberg dirigerar.
Jag är bassolist i Händels Messias i Tibble kyrka under ledning av Roland Möhle.
Jag är solist i en adventskonsert i Västerledskyrkan tillsammans med kyrkans körer under ledning av Fredrik Zander.
Jag sjunger Polyphemus i Händels Acis & Galatea på Timisoara barockfestival under kulturhuvudstadsåret i Timisoara.
Dirigent: Mihnea Ignat
Galatea: Narcisa Brumar
Acis: Martin Vanberg
Polyphemus: Staffan Liljas
Damon: Jihan Shin
Orchestra Internationala a Festivalului Baroc Timisoara
Jag sjunger Polyphemus i Händels Acis & Galatea i versionen från 1788 i Mozarts orkestrering. Galatea – Julie Roset, sopran; Acis – Mark Milhofer, tenor; Polyphemus – Staffan Liljas, bas; Damon – Valerio Contaldo, tenor; Coridon – Fabio Trümpy, tenor; Maud Bessard-Morandas, sopran; Leandro Marziotte, counter-tenor; Raphaël Hardmeyer, bas. Med L’Orchestre de Chambre de Genève och Cappella Mediterranea under Leonardo García Alarcón.
Jag är bassolist i Monteverdis Mariavesper i Katarina Kyrka under Lars Anderssons ledning.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag medverkar som Greve Ceprano i Verdi’s Rigoletto i denna produktion på Opera på Skäret. Regi – Leslie Swackhamer, Scenografi – Sven Östberg, Kostym – Susan E. Mickey, Mask – Stephanie Metzner, Ljus – Kevin Wyn-Jones. Svenska Kammarorkestern spelar under ledning av Lorenzo Coladonato.
Jag är bassolist i Mozarts C-mollmässa i Siljansnäs Kyrka med Oratoriekören VOX och Bergslagens kammarsymfoniker under ledning av Bengt Ollén.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag gör rollen som pappan i barnoperan ”Var är smörgåsen?” på Kungliga Operan i Stockholm. Librettot är av Pija Lindenbaum och musiken av Niklas Brommare. Staffan Mårtensson dirigerar och Carl Knif är regissör och koreograf. I övriga roller ser vi Lisa Larsson som pojken, Ulrika Skarby som Gunnel, Jessica Elevant som mamman och Anna Stenberg som systern.
Jag sjunger Kristus i J. S. Bach’s Johannespassion i Vårfru kyrka i Enköping under ledning av Jonas Marmbrandt.
Jag sjunger Kristus i Rolf Martinssons Lukaspassion i Visby Domkyrka tillsammans med Elin Jakobsson, sopran, med kör och orkester under ledning av Peter Alrikson.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag gör Kristus i Rolf Martinsons Lukaspassion i Leksands Kyrka tillsammans med Leksands kyrko- och bygdekör under ledning av Mikael Boström Eric.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Mästarnas mästare, Johann Sebastian Bach, även kallad den femte evangelisten, komponerade i programmets tre solokantater några av de vackraste tonerna skrivna för basröst – en gudomlig klagosång som förenas med tröst.
Ich habe genug • Der Friede sei mit Dir • Ich will den Kreuzstab gerne tragen
Staffan Liljas – bas, Ann Wallström – barockviolin, Kerstin Frödin – barockoboe, Katarina Bengtsson – barockviolin, Andrea Ravandoni – barockviola, Mime Brinkman – barockcello, Olof Larsson – kontrabas, Johan Lindström – orgel
Samarbete mellan Stockholm Early Music Festival / Early Music Sweden och Sweden Festivals
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Mästarnas mästare, Johann Sebastian Bach, även kallad den femte evangelisten, komponerade i programmets tre solokantater några av de vackraste tonerna skrivna för basröst – en gudomlig klagosång som förenas med tröst.
Ich habe genug • Der Friede sei mit Dir • Ich will den Kreuzstab gerne tragen
Staffan Liljas – bas, Ann Wallström – barockviolin, Kerstin Frödin – barockoboe, Katarina Bengtsson – barockviolin, Andrea Ravandoni – barockviola, Mime Brinkman – barockcello, Olof Larsson – kontrabas, Johan Lindström – orgel
Samarbete mellan Stockholm Early Music Festival / Early Music Sweden och Sweden Festivals
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger Farao (”Il Re”) i Wermland Operas uppsättning av Giuseppi Verdis Aida. Claes Fellbom regisserar och Eric Solén dirigerar. AnnLouice Lögdlund sjunger rollen som Aida medan Ole Aleksander Bang sjunger Radamès.
Jag sjunger bassolona i Händels Messias tillsammans med Leksands Kyrkokör, Mora Kammarkör och Capella Alfvéniensis under ledning av Mikael Boström Eric.
Jag sjunger bassolona i Händels Messias tillsammans med Leksands Kyrkokör, Mora Kammarkör och Capella Alfvéniensis under ledning av Ulrika Ryssmats.
Juloratoriet av J S Bach, version för unga lyssnare, delar från kantater 1-3, på svenska med unga spelare från Kulturskolan tillsammans med Umeå Barockensemble och Kristina Sturk som presentatör. Manus och dirigent Veikko Kiiver.
Detta framförande är till firandet av Umeå 400 år, 1622-2022. Under ledning av Veikko Kiiver kommer Umeå Barockensemble att framföra J. S. Bach’s Juloratorium, del 1 – 3 med solister, kör och orkester. Sopran Emma Rönnlund, alt Iris Ridder, tenor Anders Lundstöm, och bas Staffan Liljas.
Jag är bassolist i J. S. Bachs juloratorium (del 1 till 3) med Östgöta Barock och Domkyrkans Kammarorkester under ledning av Marie-Louise Beckman med konsertmästare Torbjörn Köhl. Domkyrkokören och Domkyrkans kammarkör sjunger.
Jag är bassolist i J. S. Bachs juloratorium (del 1 till 3) med Norrlandsoperans symfoniorkester under ledning av Stefan Parkman. Norrlandsoperans kör sjunger, och övriga solister är Amie Foon, alt och Olof Lilja, tenor.
Jag är bassolist i J. S. Bachs juloratorium (del 1 till 3) med Norrlandsoperans symfoniorkester under ledning av Stefan Parkman. Norrlandsoperans kör sjunger, och övriga solister är Amie Foon, alt och Olof Lilja, tenor.
Jag är bassolist i J. S. Bachs juloratorium (del 1 till 3) med Norrlandsoperans symfoniorkester under ledning av Stefan Parkman. Norrlandsoperans kör sjunger, och övriga solister är Amie Foon, alt och Olof Lilja, tenor.
Jag sjunger bassolona i del 1 av Händels Messias i Eskilstuna med Eskilstuna oratoriekör, Ars Musica, och Klosters kammarorkester, under ledning av Mila Thoors.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag sjunger bassolot i Mozarts Requiem i Lunds Domkyrka tillsammans med Vokalensemblen VOS, Lunds Domkyrkas Gosskör, Cantores Catedrales och Capella Sveciae under ledning av Robert Bennesh.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag sjunger bassolot i Bachs Actus Tragicus och A-durmässa i Katarina Kyrka med Katarina Nova och Ann Wallgrens barockorkester under ledning av Lars Andersson.
Jag är barytonsolist i G. Faurés Requiem i Enskede kyrka med Enskede Kammarkör och Årsta Kammarkör under ledning av David Åberg och EvaMaria Agnelid. Vi framför även ”Let this mind be in you” av Amy Beach.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag är solist på en konsert med Schütz-sällskapet under ledning av Stefan Parkman, där jag sjunger Schütz-motetten ”Attendite popule meus legem meam” tillsammans med Höör Barock Ensemble.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag medverkar i Malmö Operas turnéföreställning av G. Puccini’s La Bohème i rollerna som Alcindoro och Benoit. Kapellmästare är Annika Bjelk och regin står Sara Cronberg för.
Jag är barytonsolist i Lars-Erik Larssons Förklädd Gud på Dalarnas körfestival i ett framträdande tillsammans med Dalasinfoniettan under ledning av David Lundblad. Vid konserten framförs även Jan-Åke Hilleruds En svensk spelmansmässa.
Jag är bassolist i Verdis Requiem i Siljansnäs Kyrka med Oratoriekören VOX och Bergslagens kammarsymfoniker under ledning av Bengt Ollén.
Jag sjunger Polyphemus i Händels Acis & Galatea i denna konsert med Orchestre Philharmonique de Radio France under ledning av Leonardo García Alarcón. Julie Roset gör Galatea, Mark Milhofer gör Acis och Valerio Contaldo gör Damon.
Jag sjunger i denna föreställning med Stockholmsfilharmonikerna, Martin Fröst, Eric Ericsons Kammarkör, Jesper Waldersten och Linus Fellbom.
Jag sjunger i denna föreställning med Stockholmsfilharmonikerna, Martin Fröst, Eric Ericsons Kammarkör, Jesper Waldersten och Linus Fellbom.
Jag sjunger i denna a capella konsert med Eric Ericsons Kammarkör under ledning av Grete Pedersen.
Jag sjunger i denna a capella konsert med Eric Ericsons Kammarkör under ledning av Grete Pedersen.
Jag sjunger Kristus i Rolf Martinssons Lukaspassionen i Leksands Kyrka tillsammans med Leksands kyrko- och bygdekör under ledning av Michael Boström Eric.
Jag sjunger Kristus i J. S. Bachs Johannespassion med Essinge Kammarkör under ledning av Espen Myklebust Olsen.
Jag sjunger Kristus i denna barnversion av Bachs Johannespassion med Essinge Kammarkör under ledning av Espen Myklebust Olsen.
Jag sjunger Pilatus i J. S. Bachs Matteuspassionen unde Thore Kennestad.
Jag sjunger bassolot i Monteverdis Mariavesper i Nacka Kyrka med Drottningholms Barockensemble under ledning av Bengt Ollén.
Jag gör Kristus i en ny reviderad version av Rolf Martinssons Lukaspassionen med Canzonettan under ledning av Kettil Skarby.
Jag gör Kristus i en ny reviderad version av Rolf Martinssons Lukaspassionen med Canzonettan under ledning av Kettil Skarby.
Jag gör Kristus i en ny reviderad version av Rolf Martinssons Lukaspassionen med Canzonettan under ledning av Kettil Skarby.
Jag sjunger i Ensemble Villancico i denna konsert under ledning av Peter Pontvik. Bland annat framförs Sveriges äldsta mässa och musik ur Källunge Codex. Entré 100 kr.
Jag är bassolist i Händels Messias (del 1) med Maria Keohane, sopran, Carolina Bengtsdotter Ljung, alt, Johan Christensson, tenor, Mora Kammarkör, Leksands kyrkokör och Bergslagens Kammarsymfoniker under ledning av Ulrika Ryssmats och Mikael Boström Eric’.
Jag är bassolist i Händels Messias (del 1) med Maria Keohane, sopran, Carolina Bengtsdotter Ljung, alt, Johan Christensson, tenor, Mora Kammarkör, Leksands kyrkokör och Bergslagens Kammarsymfoniker under ledning av Ulrika Ryssmats och Mikael Boström Eric’.
Jag sjunger klassiska julsånger med körerna i Vallentuna kyrka under ledning av Karin Solén.
Jag gör rollen som Herodes i Adolf Fredriks kyrkas traditionella julspel.
Jag är bassolist i detta framförande av Händels Messias med Ekeröensemblen, Ekerö kyrkokör och Ann Wallströms barockensemble under ledning av Kerstin Baldwin Steiner.
Jag är bassolist i detta framförande av Händels Messias med Ekeröensemblen, Ekerö kyrkokör och Ann Wallströms barockensemble under ledning av Kerstin Baldwin Steiner.
Jag sjunger bassolot i del ett av Händels Messias i Mozarts tappning under ledning av Henrik Alinder.
Jag sjunger bassolot i J.S. Bachs Juloratorium del 1-3 tillsammans med Rebaroque och Uppsala Domkyrkokör under ledning av Milke Falck.
Jag sjunger i en barnversion av Bachs juloratorium tillsammans med Rebaroque och Uppsala domkyrkokör under ledning av Milke Falck.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag sjunger bassolot i Mozarts Requiem i Maria Magdalena kyrka tillsammans med Elin Rombo, sopran, Ivonne Fuchs, alt, Carl Unander Scharin, tenor, Maria Magdalena Kammarkör och en orkester ur Sveriges Radios Symfoniorkester under ledning av Mats Nilsson. Versionen är av Franz Beyer. Konserten inleds med Samuel Barbers Adagio.
Jag sjunger barytonsolot i Faurés Requiem i Hedvig Eleonora Kyrka med Hedvig Eleonoras Kammarkör under ledning av Pär Fridberg.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag är bassolist i Bachs Magnificat och Kantat 182 under ledning av Ulric Andersson.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag medverkar som superkvantdatorn Teus i Erik Gedeons nyskrivna musikal Djur som hatar människor på Uppsala Stadsteater.
Jag framför musik med anknytning till Maria Magdalena församling i Stockholm tillsammans med Johan Hansson Lindström på cembalo, orgel och piano. Det blir musik och poesi av Lucidor, Bellman, Roman, Kraus, Zellbell, Taube med flera.
Detta är ett soloprogram med Bachs tre solokantater för bas, BWV 56, BWV 82 och BWV 158 som jag framför kammarmusikaliskt tillsammans med en liten barockensemble.
Konserten presenterar arior och stycken ur operor komponerade av kvinnor mellan åren 1625–1909. Verken var på sin tid populära och hyllade men har senare försvunnit från scenerna, nu ger vi denna operaskatt nytt liv.
I konserten hör vi exempelvis La Liberazione di Ruggiero av Caccini, den äldsta bevarade operan tonsatt av en kvinna. Mazeppa, vilken bygger på Lord Byrons poem om kosacken Ivan Mazepa samt Viardots Le dernier sorcier, som länge förmodades vara förlorad för evigt men som återfanns för bara några år sedan.
Konserten leds av Mariangiola Martello och Anna Christensson och bland sångarna märks Annastina Malm, Leif Ahrun-Solén, Staffan Liljas och norska Berit Norbakken. Konserten arrangeras av Den Andra Operan, Vadstena-Akademien, Confidencen och Åbo Akademi, och Damkapellet spelar.
Konserten presenterar arior och stycken ur operor komponerade av kvinnor mellan åren 1625–1909. Verken var på sin tid populära och hyllade men har senare försvunnit från scenerna, nu ger vi denna operaskatt nytt liv.
I konserten hör vi exempelvis La Liberazione di Ruggiero av Caccini, den äldsta bevarade operan tonsatt av en kvinna. Mazeppa, vilken bygger på Lord Byrons poem om kosacken Ivan Mazepa samt Viardots Le dernier sorcier, som länge förmodades vara förlorad för evigt men som återfanns för bara några år sedan.
Konserten leds av Mariangiola Martello och Anna Christensson och bland sångarna märks Annastina Malm, Leif Ahrun-Solén, Staffan Liljas och norska Berit Norbakken. Konserten arrangeras av Den Andra Operan, Vadstena-Akademien, Confidencen och Åbo Akademi, och Damkapellet spelar.
Denna konsert är bara för seminariedeltagare.
Konserten presenterar arior och stycken ur operor komponerade av kvinnor mellan åren 1625–1909. Verken var på sin tid populära och hyllade men har senare försvunnit från scenerna, nu ger vi denna operaskatt nytt liv.
I konserten hör vi exempelvis La Liberazione di Ruggiero av Caccini, den äldsta bevarade operan tonsatt av en kvinna. Mazeppa, vilken bygger på Lord Byrons poem om kosacken Ivan Mazepa samt Viardots Le dernier sorcier, som länge förmodades vara förlorad för evigt men som återfanns för bara några år sedan.
Konserten leds av Mariangiola Martello och Anna Christensson och bland sångarna märks Annastina Malm, Leif Ahrun-Solén, Staffan Liljas och norska Berit Norbakken. Konserten arrangeras av Den Andra Operan, Vadstena-Akademien, Confidencen och Åbo Akademi, och Damkapellet spelar.
Jag sjunger en konsert med tonsättningar av Bo Setterlinds dikter tillsammans med Charlotta Huldt, sopran, och domkyrkoorganist Torvald Johansson.
Jag sjunger sakral musik från 1600-talets Italien och England med tonsättare som Claudio Monteverdi, Isabella Leonarda, John Blow och Henry Purcell tillsammans med Jonas Nordberg (teorb), Mime Brinkmann (cello) och Peter Lönnerberg (orgel).
Jag är bassolist i Monteverdis Mariavesper i Stockholms Konserthus tillsammans med Eric Ericsons Kammarkör och en barockorkester under ledning av Fredrik Malmberg.
Jag sjunger med Willow Consort under ledning av Danny Purtell i denna konsert med partitor av J. S. Bach för soloviolin (framförda av Daniel Pioro) interfolierat med koraler av Bach och världspremiär av Growth Rings av Nick Martin.
Jag sjunger med Willow Consort under ledning av Danny Purtell i denna konsert med partitor av J. S. Bach för soloviolin (framförda av Daniel Pioro) interfolierat med koraler av Bach och världspremiär av Growth Rings av Nick Martin.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger bassolot i Rossinis Petite Messe Solennelle under ledning av Per Rönnblom.
Jag sjunger barytonsolot i Lars-Erik Larssons ”Förklädd Gud” under ledning av Gunnar Björkwall.
Jag sjunger Kristus i Rolf Martinssons Lukaspassion med Leksands Kyrko- och Bygdekör under Mikael Boström Eric.
Jag sjunger Kristus i Arvo Pärts ”Passio” under Kerstin Börjessons ledning.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger Kristus i Johann Theiles Matteuspassion med Christian IV Vokalensemble och Hamburger Ratsmusik under ledning av Ruben Munk. Dessutom framförs Diderik Buxtehudes Magnificat och Heinrich Schütz’ O bone, o dulcis.
Jag sjunger bassolot i Bach’s Magnificat och Kantat 182 i Uppsala under ledning av Ulric Andersson.
Jag sjunger i Mogens Dahl Kammarkör i denna konsert ledd av Mogens Dahl. Vi framför Lasse Thoresens Prison Poems och Per Gunnar Peterssons Aftonland.
Jag sjunger gregoriansk och tidig flerstämmig musik med Scala Jacobi i högmässan i Slottskyrkan i Stockholm under ledning av Veikko Kiiver.
Jag är bassolist i denna julkonsert under ledning av Gunnar Björkvall.
Jag är bassolist i denna julkonsert under ledning av Gunnar Björkvall.
Jag är solist i denna julkonsert med Markuskyrkans körer.
Jag kommer sjunga bassolot i Händel’s Messias tillsammans med Odense Symfoniorkester under ledning av Olof Boman. Övriga solister är Klara Ek, sopran, Daniel Carlsson, alt, och Hyojong Kim, tenor.
Jag kommer sjunga bassolot i Händel’s Messias tillsammans med Odense Symfoniorkester under ledning av Olof Boman. Övriga solister är Klara Ek, sopran, Daniel Carlsson, alt, och Hyojong Kim, tenor.
Jag sjunger bassolot i Mozarts Missa Brevis i C-dur och delar av Händels Messias under Gunnar Klum.
Jag sjunger med Eric Ericsons Kammarkör i Tonsättarfestivalen på Konserthuset med musik av George Benjamin. Vi framför hans ”Sometimes Voices” under ledning av tonsättaren själv.
Jag sjunger med Eric Ericsons Kammarkör i Tonsättarfestivalen på Konserthuset med musik av George Benjamin. Vi framför hans ”Sometimes Voices” under ledning av tonsättaren själv.
Jag sjunger barytonsolot i uruppförandet av Olle Lindbergs Requiem med Agnes Lindberg som sopransolist under ledning av Torvald Johansson i Strängnäs Domkyrka.
Jag sjunger barytonsolot i uruppförandet av Olle Lindbergs Requiem med Agnes Lindberg som sopransolist under ledning av Christoffer Holgersson i Allhelgonakyrkan i Nyköping.
Jag sjunger barytonsolot i uruppförandet av Olle Lindbergs Requiem med Agnes Lindberg som sopransolist under ledning av Christoffer Holgersson i Adolf Fredriks Kyrka.
Jag sjunger barytonsolot i Brahms ”Ein Deutsches Requiem” i Sollentuna kyrka under ledning av Ewa-Lena Kansbod.
Jag sjunger barytonsolot i Brahms ”Ein Deutsches Requiem” i Kummelby kyrka under ledning av Ewa-Lena Kansbod.
Jag sjunger ett program av 1900-tals musik från länderna runt Östersjön tillsammans med Eric Ericsons Kammarkör under ledning av Fredrik Malmberg. Pernilla August Reciterar.
Jag sjunger ett program av 1900-tals musik från länderna runt Östersjön tillsammans med Eric Ericsons Kammarkör under ledning av Fredrik Malmberg.
Jag sjunger i ensemblen och bassolo i Charpentiers Te Deum under Benedikt Melichar.
Sveriges Radio P2 sänder vår uppsättning av Händel’s Acis & Galatea på Confidencen från i somras. Programmet är inspelat 15e augusti. Galatea spelas av Ylva Stenberg, Acis spelas av Hyojong Kim, jag är Polyphemus, och Jihan Shin gör Damon. Tine Topsøe regisserar och Olof Boman är dirigent.
Låtar till landsbygdens lov av och med Anders Nyberg. Uppsala Domkyrkokör med solister Jennifer Ferguson och Staffan Liljas.
Låtar till landsbygdens lov av och med Anders Nyberg. Uppsala Domkyrkokör med solister Jennifer Ferguson och Staffan Liljas.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Jag sjunger Polyphemus i Confidencens produktion av G. F. Händels Acis & Galatea. Ylva Stenberg gör Galatea, Hyojong Kim gör Acis, och Jihan Shin gör Damon. Olof Boman dirigerar och Elisabeth Linton står för regin.
Dyningar som ringar på vattnet – musik om förlust, krig och hav från barock till nutid, med ett fokus på Sverige och Ryssland. Staffan Liljas, bas, Karl Nyhlin, lutor, Mariangiola Martello, cembalo och piano.
Konsert med musik relaterad till rysshärjningarna i skärgården 1719. Musik från slutet av Sveriges stormaktstid med 1700-1725 inklusive samtida svenska tonsättare som Zellbell, Hurlebusch, von Düben men även svenska och ryska visor. Staffan Liljas, bas, Karl Nyhlin, lutor, Mariangiola Martello, cembalo och piano.
A capella-konsert med Eric Ericsons Kammarkör vid Haarlem Koor Biënnale i Haarlem under ledning av Fredrik Malmberg.
A capella-konsert med Eric Ericsons Kammarkör vid St Magnus International Festival på Orkney-öarna under ledning av Fredrik Malmberg.
A capella-konsert med Eric Ericsons Kammarkör vid Tampere Vocal Music Festival i Tampere under ledning av Fredrik Malmberg.
Jag sjunger barytonsolot i Lars-Erik Larssons Förklädd Gud med Laurentii Motettkör och Kummelby kammarkör under ledning av Ewa-Lena Kansbod.
Jag sjunger Ethel Smyths mässa i D tillsammans med Eric Ericsons Kammarkör och Kungliga Filharmonikerna under ledning av Sakari Oramo.
Jag sjunger Ethel Smyths mässa i D tillsammans med Eric Ericsons Kammarkör och Kungliga Filharmonikerna under ledning av Sakari Oramo.
Uppsala Domkyrkokör sjunger folkmusik med text och arrangemang av Anders Nyberg. Jennifer Ferguson, sopran, Staffan Liljas, baryton, Lisa Rydberg, violin, Filip Ekestubbe, piano, Gabriel Nyberg, percussion. Dirigenter: Anders Nyberg och Milke Falck
Jag sjunger Kristus i Rolf Martinssons Lukaspassion med Canzonettan under ledning av Kettil Skarby.
Jag sjunger Pilatus och basariorna i detta framförande av J. S. Bachs Johannespassion under ledning av Lars Artborg.
Jag sjunger Jesuspartiet i J. S. Bachs Markuspassion under ledning av Marie-Louise Beckman.
Jag sjunger Jesuspartiet i Chilcotts Johannespassion under ledning av Torvald Johansson.
Jag sjunger Sarastro i Labopéra Alsaces produktion av W. A. Mozarts Die Zauberflöte. Dirigent är Simon Rigaudeau och regissör är Chiara Villa.
Jag sjunger Sarastro i Labopéra Alsaces produktion av W. A. Mozarts Die Zauberflöte. Dirigent är Simon Rigaudeau och regissör är Chiara Villa.
Jag sjunger Sarastro i Labopéra Alsaces produktion av W. A. Mozarts Die Zauberflöte. Dirigent är Simon Rigaudeau och regissör är Chiara Villa.
Jag sjunger Sarastro i Labopéra Alsaces produktion av W. A. Mozarts Die Zauberflöte. Dirigent är Simon Rigaudeau och regissör är Chiara Villa.
Jag sjunger Sarastro i Labopéra Alsaces produktion av W. A. Mozarts Die Zauberflöte. Dirigent är Simon Rigaudeau och regissör är Chiara Villa.
Jag är bassolist i J. S. Bachs kantat 32 ”Liebster Jesu, mein Verlangen” under ledning av Roland Möhle tillsammans med Cecilia Nanneson, sopran, och Ann Wallström, violin.
Jag är bassolist i denna julkonsert under ledning av Gunnar Björkvall.
Jag är bassolist i denna julkonsert under ledning av Gunnar Björkvall.
Jag är bassolist i Händels Messias under ledning av Marie-Louise Beckman.
Jag sjunger baspartierna i juloratoriet av Johann Sebastian Bach del 1-3.
Jag är bassolist i denna adventskonsert med Markuskyrkans körer under ledning av Eva Karpe och Åsa Schmidt.
Jag är bassolist i denna adventskonsert på Confidencen under ledning av Olof Boman.
Jag sjunger bassolot i Haydns Nelsonmässa med Camerata Vocalis och Drottningholms Barockensemble under ledning av Jonas Marmbrandt.
Jag sjunger barytonsolo och i ensemblen i Duruflés Requiem under ledning av Roland Möhle.
Jag sjunger barytonsolo och i ensemblen i Duruflés Requiem under ledning av Roland Möhle.
Jag sjunger bassolot i Mozarts Requiem i Maria Magdalena kyrka under Mats Nilssons ledning.
Jag sjunger Schnittkes ”Drei Geistliche Gesänge” och ”Requiem” tillsammans med Mogens Dahl Kammerkor vid Golden Days Festivalen i Köpenhamn.
Jag sjunger bassolo i Monteverdis Mariavesper under Per Rönnblom.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag gör rollen som Davenaut i Heinrich Marschners Vampyren (Der Vampyr) på Läckö Slott i regi av Johannes Schmid, dirigerad av Simon Phipps. Operan ges för första gången i Sverige, och översättningen är gjord av Catarina Gnosspelius.
Jag sjunger barytonsolot i Lars-Erik Larssons Förklädd Gud tillsammans med Agnes Auer, sopran, S:t Olofs Oratoriekör och musiker ur Norrköpings Symfoniorkester under ledning av Lars Beckman.
Jag sjunger barytonsolot i Lars-Erik Larssons Förklädd Gud under ledning av Ewa Lena Kansbod.
Jag sjunger bassolot i Claude Viviers Journal tillsammans med Eric Ericsons Kammarkör under Fredrik Malmberg. Andra artister inkluderar Anna Christensson (piano), Hannah Holgersson (sopran), Maria Sanner (alt) och Thomas Volle (tenor).
Jag sjunger bassolot i ”Våren” ur Årstiderna av J Haydn med Filharmoniska sällskapet och St Nicolai Motettkör. Konsertmästare Anne Holmer. Dirigent Gunnar Björkvall.
Jag sjunger bassolo i J. S. Bach’s kantater 25, 46 och 127 tillsammans med barockorkester under ledning av Ann Wallström och vokalensemble under ledning av Lars Artborg.
Jag sjunger baspartiet i ett solistiskt framförande av D. Buxtehudes Membra Jesu Nostri under Benedikt Melichar i Högalids Kyrka.
Jag är Kristus och bassolist i Bach’s Johannespassion under ledning av Hans Ove Olsson.
Jag är Jesus i Rolf Martinssons Lukaspassionen, Ulla-Carin Börjesdotter sjunger evangelistpartiet och Ewa Lena Kansbod dirigerar.
Konsert med Vokalharmonin, Lautten Compagney och Göran Månsson under Fredrik Malmberg. Musik av Schütz och hans samtida. Radioinspelning för SR och EBU.
Jag är solist på denna konsert på Marie bebådelsedag med vokalensemblen Ars Longa och barockensemble under David Åberg. Musik av J. S. Bach och H. Schütz.
Konsert med Vokalharmonin, Lautten Compagney och Göran Månsson under Fredrik Malmberg. Musik av Schütz och hans samtida med nutida inslag.
Konsert med Vokalharmonin under Fredrik Malmberg med programmet ”Bach to Bäck”.
Jag sjunger rollen som Pilatus i Fredrik Sixtens Johannespassion i Strängnäs Domkyrka under Thorvald Johansson.
Operakonsert på Nio Rum tillsammans med Lona Mohr Villadsen och Patrik Cornelius.
Jag sjunger Glunten i denna konsert med utdrag ur Gunnar Wennerbergs duettsamling Gluntarne under Operafestivalen i Kristiansund, arrangerad av Operan i Kristiansund. Magistern sjungs av Sverre Johan Aal och Brage Kristian Einum spelar piano. Förutom Gluntarne bjuder vi på några operafavoriter.
Jag sjunger Glunten i denna konsert med utdrag ur Gunnar Wennerbergs duettsamling Gluntarne under Operafestivalen i Kristiansund, arrangerad av Operan i Kristiansund. Magistern sjungs av Sverre Johan Aal och Brage Kristian Einum spelar piano. Förutom Gluntarne bjuder vi på några operafavoriter.
Öppningskonsert för NJORD-biennalen med Mogens Dahl Kammarkör med verk av Anna Thorvaldsdottir, Anna Cederberg-Orreteg och Per Nørgård.
Wasahof Operan ger Mobilen, en bearbetning av Menottis komiska enaktsopera The Telephone på svenska och anpassad för vår samtid. Lona Mohr Villadsen gör rollen som Lena och Staffan Liljas rollen som Bengt. Lotta Larsson ackompanjerar på piano. Kvällen börjar med att man äter en huvudrätt, därefter följer operaföreställningen (som är runt 25 minuter), följt av efterrätt, allt för 400 kr.
Jag sjunger barytonsolot i J. Brahms ”Ein Deutsches Requiem” i Siljansnäs Kyrka tillsammans med Leksands Kyrko- och Bygdekör och Bergslagens Kammarsymfoniker under ledning av Michael Bodström Eric.
Jag sjunger barytonsolot i J. Brahms ”Ein Deutsches Requiem” i Leksands Kyrka tillsammans med Leksands Kyrko- och Bygdekör och Bergslagens Kammarsymfoniker under ledning av Michael Bodström Eric.
Jag sjunger med Eric Ericssons Kammarkör i denna a capella-konsert med tonsättningar såväl av svenska som utländska tonsättare, inkluderande Rautavaara, Brahms, Werle, Poulenc, Lidholm och Penderecki. Dirigent är Patrik Ringborg.
Jag är bassolist i detta framförande av J. S. Bach’s A-dur mässa tillsammans med Stockholms Bachsällskap och Adolf Fredriks Kyrkas Kammarkör, ledd av Christoffer Holgersson.
Jag är bassolist i detta framförande av J. S. Bachs G-moll mässa tillsammans med Mikaeli Kammarkör och Stockholms Bachsällskap under ledning av Anders Eby.
Wennerbergs Uppsaliensiska och oförblommerat studentikosa duettsamling ”Gluntarne” är hans mest kända verk, denna middag bjuder på smakprov ur denna till en trerätters meny komponerad i Wennerbergs anda för att fira Wennerbergs 200-års dag. Staffan gör Glunten i denna uppsättning!
Wennerbergs Uppsaliensiska och oförblommerat studentikosa duettsamling ”Gluntarne” är hans mest kända verk, denna middag bjuder på smakprov ur denna till en trerätters meny komponerad i Wennerbergs anda för att fira Wennerbergs 200-års dag. Staffan gör Glunten i denna uppsättning!
Jag sjunger med Eric Ericsons Kammarkör i denna konsert för att fira Sven-David Sandströms 75-års jubileum. Förutom Sandströms egen musik inkluderar konserten musik av des Pres, Buxtehude, Byrd, Bach, Martin och Palmér.
Jag sjunger med Eric Ericsons Kammarkör i denna konsert för att fira Sven-David Sandströms 75-års jubileum. Förutom Sandströms egen musik inkluderar konserten musik av des Pres, Buxtehude, Byrd, Bach, Martin och Palmér.
Jag sjunger med Eric Ericsons Kammarkör i denna konsert för att fira Sven-David Sandströms 75-års jubileum. Förutom Sandströms egen musik inkluderar konserten musik av des Pres, Buxtehude, Byrd, Bach, Martin och Palmér.
Jag sjunger med Eric Ericsons Kammarkör i denna konsert för att fira Sven-David Sandströms 75-års jubileum. Förutom Sandströms egen musik inkluderar konserten musik av des Pres, Buxtehude, Byrd, Bach, Martin och Palmér.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Staffan Liljas gör Sharpless i Puccini’s ”Madama Butterfly” med Skånska Operan. Lona Mohr Villadsen gör Butterfly, Daniel Svensson gör Pinkerton, Josefine Andersson gör Suzuki, Josep Cuso
gör Goro och Siri Carbin Åhlund gör Kate. Regissör: Ola Hörling, Kapellmästare: Max Lörstad, Producent: Åsa Jensen.
Wasahof Operan ger Mobilen, en bearbetning av Menottis komiska enaktsopera The Telephone på svenska och anpassad för vår samtid. Lona Mohr Villadsen gör rollen som Lena och Staffan Liljas rollen som Bengt. Lotta Larsson ackompanjerar på piano. Kvällen börjar med att man äter en huvudrätt, därefter följer operaföreställningen (som är runt 25 minuter), följt av efterrätt, allt för 400 kr.
Staffan Liljas sjunger Pilatus i Fredrik Sixtens Johannespassion under Nils Lundström. Sopran är Helena Ek, evangelist Love Tronner, och Kristus är Peter Boman. Kören heter Säffle Oratoriekör, blås ur Wermland Operas orkester, och organist är Anders Emilsson.
Jag sjunger Pilatus och basariorna i detta framförande av Johannespassionen under ledning av Lars Artborg.
Jag sjunger Kristus och basariorna i detta framförande av Johannespassionen av J. S. Bach under ledning av Lars Beckman.
Wasahof Operan ger Mobilen, en bearbetning av Menottis komiska enaktsopera The Telephone på svenska och anpassad för vår samtid. Lona Mohr Villadsen gör rollen som Lena och Staffan Liljas rollen som Bengt. Lotta Larsson ackompanjerar på piano. Kvällen börjar med att man äter en huvudrätt, därefter följer operaföreställningen (som är runt 25 minuter), följt av efterrätt, allt för 400 kr.
Staffan Liljas sjunger Pilatus i Fredrik Sixtens Johannespassion under Torvald Johansson.
Jag är bassolist och medverkar i kören i Rossinis Petit Messe Solennelle med Copenhagen Soloists under Jonathan Ofir.
Jag är bassolist och medverkar i kören i Rossinis Petit Messe Solennelle med Copenhagen Soloists under Jonathan Ofir.
Wasahof Operan ger Mobilen, en bearbetning av Menottis komiska enaktsopera The Telephone på svenska och anpassad för vår samtid. Lona Mohr Villadsen gör rollen som Lena och Staffan Liljas rollen som Bengt. Lotta Larsson ackompanjerar på piano. Kvällen börjar med att man äter en huvudrätt, därefter följer operaföreställningen (som är runt 25 minuter), följt av efterrätt, allt för 400 kr.
Wasahof Operan ger Mobilen, en bearbetning av Menottis komiska enaktsopera The Telephone på svenska och anpassad för vår samtid. Lona Mohr Villadsen gör rollen som Lena och Staffan Liljas rollen som Bengt. Lotta Larsson ackompanjerar på piano. Kvällen börjar med att man äter en huvudrätt, därefter följer operaföreställningen (som är runt 25 minuter), följt av efterrätt, allt för 400 kr.
Wasahof Operan ger Mobilen, en bearbetning av Menottis komiska enaktsopera The Telephone på svenska och anpassad för vår samtid. Lona Mohr Villadsen gör rollen som Lena och Staffan Liljas rollen som Bengt. Lotta Larsson ackompanjerar på piano. Kvällen börjar med att man äter en huvudrätt, därefter följer operaföreställningen (som är runt 25 minuter), följt av efterrätt, allt för 400 kr.
Konsert med Mogens Dahl Kammerkor – körmusik, arior och duetter.
Robert Schumann’s Szenen aus Goethe’s Faust med Radiokören och Radiosymfonikerna under ledning av Daniel Harding.
Robert Schumann’s Szenen aus Goethe’s Faust med Radiokören och Radiosymfonikerna under ledning av Daniel Harding.
Gudstjänst med gregoriansk och medeltida musik under ledning av Veikko Kiiver.
Solist i en konsert med Rysk körmusik tillsammans med Uppsala Vokalensemble.
Solist i en konsert med Rysk körmusik tillsammans med Uppsala Vokalensemble.
Solist i en konsert med Rysk körmusik tillsammans med Uppsala Vokalensemble.
Konsert med Arthur Honeggers Une Cantate de Noël och Hilding Rosenbergs Den heliga natten.
Maria Demérus (sopran), Janna Vettergren (alt), Love Tronner (tenor), Staffan Liljas (bas), Essinge Kammarkör. Plica Vocalis. Barnkör från Sundbyberg, Orkestern Filialen, Mathias Kjellgren (orgel), Astrid Wennerholm (körledare), Gunnel Fred (recitation)
Niclas Bertell och Stefan Fred, dirigenter
Jag kommer uppträda i rollen som ”Marco” i Opera Noord-Holland-Noord’s Gianni Schicchi, regisserad av Nelly Vogler och dirigerad av Peter Schlamilch.
Jag sjunger spanska madrigaler i denna konsert med spansk musik.
Konsert med Eric Ericsons Kammarkör och Kungliga Filharmonin under Sakari Oramo med bland annat Tristia av Berlioz.
Konsert med Eric Ericsons Kammarkör och Kungliga Filharmonin under Sakari Oramo med bland annat Tristia av Berlioz.
Föreställning för barn med Drottningholms Barockensemble, Maria Sanner och Staffan Liljas under ledning av Fredrik Malmberg.
Konsert med Mogens Dahl Kammerkor med musik av Per Nørgard.
Bellmankonsert med Karl Nyhlin.
Bellmankonsert med Karl Nyhlin.
Sommarkonsert med romanser och operaarior tillsammans med Randi Røssaak.
Detta är en lunchkonsert på temat ”Late Bloomers” som jag framför med Dmitry Tyapkin på piano. Tanken är att framföra vertk av tonsättare som fick sin debut eller sitt genombrott sent i livet. Det inkluderar musik av tonsättare som Janacek, Bruckner, Franck, Rameau, Borodin, m. fl.
Detta är en lunchkonsert på temat ”Late Bloomers” som jag framför med Dmitry Tyapkin på piano. Tanken är att framföra vertk av tonsättare som fick sin debut eller sitt genombrott sent i livet. Det inkluderar musik av tonsättare som Janacek, Bruckner, Franck, Rameau, Borodin, m. fl.
Detta är en föreställning med musik av György Ligeti under ledning av Fredrik Malmberg. Jag medverkar i ett sceniskt uppförande av Ligetis Aventures tillsammans med Maria Sanner (alt), Alexandra Zetterström Büchel (sopran) och KammarensembleN. Dessutom inkluderar föreställningen Mysteries of the Macabre med Alexandra och Lux Æterna med Vokalharmonin.
Detta är en föreställning med musik av György Ligeti under ledning av Fredrik Malmberg. Jag medverkar i ett sceniskt uppförande av Ligetis Aventures tillsammans med Maria Sanner (alt), Alexandra Zetterström Büchel (sopran) och KammarensembleN. Dessutom inkluderar föreställningen Mysteries of the Macabre med Alexandra och Lux Æterna med Vokalharmonin.
Jag sjunger rollen som Pilatus i Johannespassionen av Fredrik Sixten. Maria Helmér dirigerar och jag sjunger tillsammans med Eskilstuna Oratoriekör, Stockholm Concert Orchestra, Olof Lilja, Patrik Sandin, och Helena Ek.